Contents tagged with kiállítás
-
Új Fiume-kiállítás
A Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum és a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum közös rendezésében - egyesületünk támogatásával - időszaki kiállítás nyílik Fiuméről és a magyar kereskedelmi tengerészet történetéről. A kiállításban korábban nem látott műtárgyak, hajómodellek, igazi ritkaságok láthatók, melyekhez egyesületünk tagjai is hozzájárultak gyűjteményeikkel.
1. ábra: A kiállítás meghívója.
Az 1776-1918 között a Magyar Királysághoz tartozó kikötőváros, Fiume (ma: Rijeka) fejlesztése, az oda irányuló vasút, s a modern kikötői infrastruktúra kiépítése az 1868-as magyar-horvát kiegyezést követően Európa 10. legforgalmasabb kikötőjévé tette a várost, amely kereskedelmi és ipari potenciálja mellett a kultúra terén is hatással volt Magyarország gyarapodására. A kiállítás e nagyívű fejlődést a gyarmatáru-kereskedelem, turizmus, vendéglátás, s a magyarországi kivándorlás fejezetein keresztül mutatja be, felelevenítve a macskaköves rakpartokat, a gyarmatárú-boltok kirakatait, a torpedógyár csarnokát, vagy épp egy kivándorló-gőzös szűkös kabinját.
2. ábra: A kiállítás tematikáját összefoglaló tabló az előtérben.
A fiumei kereskedelem, vendéglátás és tengerészet kapcsán a kiállítást rendező két múzeum tudományos kutatásainak és a szisztematikus tárgyi gyűjtésének eredményeit egyesületünk tagjai - dr. Balogh Tamás, dr. Hűvös Ferenc és Székely László - valamint állandó partnereink, Völgyi Péterné dr. Reich Márta és Tanító Kálmán gyűjteményének darabjai egészítik ki. Ennek köszönhetően számos frissen restaurált múzeumi tárgyi anyag és eddig még be nem mutatott újdonság látható a kiállításban. Ezek közé tartozik például a Közlekedési Múzeum háromárbocos vitorlás-modellje (amely az 1896-os ezredévi kiállításra készült), vagy egy az R.M.S. AQUITANIA óceánjárót ábrázoló reklámplakát a Vendéglátóipari Múzeum gyűjteményéből, amely a Cunard Line Baross téri jegyirodájában függött, s amelyet az amerikai képzőművész, Fred Hoertz készített az 1920-as években.
3. ábra: Pillantás a kiállítótérbe.
Nagy öröm számunkra, hogy közreműködhettünk a tárlat anyagának gyarapításában, hiszen egy Fiume- és magyar hajózás-központú időszaki kiállítás megrendezéséről évekkel ezelőtt több ízben is – legutóbb 2018-ban – tárgyaltunk a Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeummal. Az azóta eltelt időben a magyar nyelvű szakirodalom gyarapodása szintén ráirányította a figyelmet a hajdan volt magyar tengeri kikötőre, így a kiállítás végül megvalósulhatott, kurátorai és rendezői értő figyelmének és lelkes elkötelezettségének köszönhetően, mellyel összeállították annak anyagát. A rendező múzeumok tervei szerint a kiállítást virtuálisan is bejárhatóvá teszik az interneten annak érdekében, hogy a járványhelyzetre tekintettel azok is megtekinthessék, akik bármely okból személyesen nem vehetnek részt a látogatók között.
A kiállítás megnyitója on-line követhető itt.További információk a kiállításról itt.
A megnyitó képei: itt.
Fiuméval és a magyar tengerészettel kapcsolatos egyes korábbi posztjaink:https://hajosnep.hu/kiallitasaink/innovacio-az-osztrak-magyar-haditengereszetben
-
Beszámoló a történelmi vitorláshajó makettezők XII. országos találkozójáról
Egyesületünk szervezésében 2020. szeptember 19-20-án került sor a Történelmi Vitorláshajó Makettezők XII. Országos Találkozójára, amikor Pálvölgyi József tagtársunk birtokán újra összegyűlt a hajósnép.
Az utóbbi évek találkozóiról készült képek és beszámolók elérhetők a következő linkeken
(2017-ből itt; 2018-ból itt és itt; 2019-ből pedig itt).A találkozó ezúttal is lehetőséget kínált arra, hogy a hajózástörténet iránt érdeklődő hölgyek is találkozzanak egymással. Nagy öröm, hogy Dénesi Ildikó, Sövér Emese és Török-Perjés Erika után az óceánjárókért lelkesedő és relikviáikat gyűjtő, a CARPATHIA gőzhajó makettjét elkészítő Deminger Orsolya is csatlakozott a hajózástörténetet és hajómodellezést kedvelő, művelő hölgyekhez.
Az urak közül ezúttal különösen kitett magáért Török András, aki – képzett műszaki rajzolóként, s a fa hajók építési technológiájának alapos ismerőjeként – saját fejlesztésű, egyedi technikájával korabeli festmények alapján (az egykori ábrázolások torzításainak korrekciójával, a legkorszerűbb régészeti kutatások eredménye alapján) rekonstruálja nagy pontossággal hajdan volt közép- és kora-újkori hajók műszak rajzait, amelyek alapján azok makettjeit is felépíti, M=1:50 méretarányban. XV. századi karakkjának építését itt követhetik az érdeklődők. András most az ANTELOPE XVI. századi angol galeassz építés alatt álló makettjével érkezett, amelynek terveit az Antal-tekercs alapján rekonstruálta. Tervei között szerepel ugyanakkor az északírországi Dunluce Castle partjai előtt 1588-ban hajótörést szenvedett híres galeassz, a GIRONA rekonstrukciója is, amelyet a hajó egyetlen, többé-kevésbé hitelesnek elfogadott, a brit Nemzeti Tengerészeti Múzeum greenwichi gyűjteményében található ábrázolása alapján tervez nagy körültekintéssel (egyenként azonosítva többek között a hajó fő fedélzetének mellvédjéhez rögzített pajzsok rajzolatát is).
Az igazi meglepetést azonban András a végére tartogatta, amikor előrukkolt az ókor legnagyobb fa hajói, a Caligula császár parancsára épített Nemi-tavi hajók terveivel, melyek elkészítéséhez tavalyi találkozónkon merített ihletet Balogh Tamás és Dénesi Ildikó tagtársunk „Úszó Paloták” c. történelmi regényéből.
Mivel idén, a járvány miatt, a zárt téri vetített képes előadások elmaradtak, ezeket Dénesi Ildikó – s az ő munkáját támogató Balogh Tamás – előkészületben lévő haditengerészeti témájú történelmi regénye, az Erich Raeder tengernagy életét bemutató, „A birodalom tengeri bástyái” sorozatban megjelenő új kötetek bemutatásával helyettesítettük. A szerzők három jellemző részletet olvastak fel a készülő kötetből, amely az első világháború hadi eseményeit kísérő titkosszolgálati akciókat (a függetlenségükért harcoló íreknek szánt 1915-ös német fegyverszállítások kalandos történetét), a történelem legnagyobb páncéloshajókkal vívott tengeri ütközetét (az 1916-os jütlandi csatát), s a száz éve tombolt spanyolnátha-járványt elevenítették fel, miközben a házigazda Pálvölgyi József - aki egyszerre négy különböző makettet épít - és Hocza István mutatták be legújabb alkotásaikat az érdeklődőknek.
A felolvasott részletek itt, a találkozón készült további képek pedig egyesületünk Facebook-oldalán elérhetők. Reméljük, hogy sokakban sikerült felébreszteni a hajózás és a modellezés iránti érdeklődést, amelynek egyesületünk rendeszeres előadásai és kiállításai, házigazdánk, Pálvölgyi József részéről pedig a modell-építés mesterfogásainak, a helyes szerszámhasználatnak és építési technológiáknak az elsajátítását segítő gyakorlati oktatások adhatnak további lendületet.
A szervezésben és lebonyolításban közreműködő minden kedves tagtársunknak, a megjelent érdeklődőknek és kiállítóknak, s a házigazdának, Pálvölgyi Józsefnek ezúton is köszönjük a nagyszerű munkát és a jó hangulatot, amelyben a járvány ellenére is találkozhattak egymással a hajózás és a hajómakett-építés szerelmesei!
-
Kétszáz éve indult útjára a CAROLINA
2020. júliusában ünnepeljük a menetrend szerinti géperejű hajózás megindulását a Dunán. Az évfordulót a pécsi illetőségű - kelet-poroszországi születésű Anton Bernhardt - alkotása, az 1817-ben épült, s I. Ferenc császár hitvese után elnevezett CAROLINA gőzös Buda és Pest között megtett első személyszállító útjának napjától, 1820. július 16-tól számítjuk. Az évfordulóról egyesületünk elnökének a National Geographic Magazin weboldalán megjelent cikke is megemlékezett.
1. kép: A CAROLINA ábrázolása egyesületünk alapító elnöke, Marjai Imre 1968-ban készült akvarelljén.
A jeles esemény alkalmából kamarakiállítás nyílt a Közlekedési Múzeum külső kiállítóhelyeként működő KOSSUTH Múzeumhajó fedélzetén egyesületünk, a Zebegényi Hajózástörténeti Múzeum és a Zoltán Gőzös Közhasznú Alapítvány együttműködésében, amelyet a múzeumhajó fedélzeten az Európa Cégcsoport által üzemeltetett Vénhajó Étterem vendégei is megtekinthetnek.
2 kép: A KOSSUTH Múzeumhajó jobb oldali korridorjában berendezett kiállítás a Valentinyi Gyula-féle CAROLINA modellel és a Közlekedési Múzeumi anyagával (fotók: Figler Zoltán).
A tárlat nemcsak a CAROLINA első útjáról, de a budapesti helyi hajózás történetéről is megemlékezik, amely a gőzös jártaival vette kezdetét. A látogatók a tárlaton egyebek között olyan érdekességeket is megtudhatnak, mint, hogy a hajó a Duna-sor (a mai Jane Haining-rakpart) közepétől, a hajóhíd szomszédságából (nagyjából a mai Vigadó tértől) indult (ne feledjük, ekkor még nem létezett a Lánchíd), s az utasoknak a beszállás előtt öt perccel egy kis pattantyús ágyú elsütésével jelezték a közelgő indulást. A hajó innen Budára közlekedett az akkori Bomba (a mai Batthyány) térre, majd a Császárfürdőhöz, s onnan Óbudára és vissza. A Bomba térig 10, a Császárfürdőig 20, Óbudáig 30 krajcárt kellett fizetni, a teljes távon egy négytagú családnak viszont csak 48 krajcárba került a teljes viteldíj. Az Óbudáról ingázók pedig bérletet is válthattak.
Az izgalmas kiállítás kurátora Figler Zoltán (Európa Csoport) és Tinku-Szathmáry Balázs (Közlekedési Múzeum). A tárlat létrehozásában egyesületünk részéről közreműködött: Balogh Tamás (5 tabló), Farkas Judith (a JUPITER gőzös modellje) és Hocza István (modell-restaurálás). A kiállításon a Közlekedési Múzeum által biztosított tablók és archív képanyag mellett megtekinthetők a Neszmélyi Hajóskanzen számára 2014-ben egyesületünk közreműködésével készített állandó kiállítás egyes alkotásai (a budapesti hajógyártás termékeit bemutató úszódaru-, bárka-, és uszály-makettek), amelyek a Zoltán Gőzös Közhasznú Alapítvány tulajdonát képezik.
3. kép: A kiállításnak a Neszmélyi Hajóskanzenből kölcsönzött tablóival (Balogh Tamás) és a Zebegényi Hajózástörténeti Múzeum JUPITER-modelljével (fotók: Figler Zoltán).
A tárlat központi eleme pedig maga a CAROLINA gőzös, amelynek modelljét egyesületünk tagja, Valentinyi Gyula modellező mester készítette el.
A tárlat 2020. szeptember közepéig (a Közlekedési Múzeum következő kiállításáig) hetente szerdától vasárnapig 12:00-22:00 óra között megtekinthető.Minden érdeklődőnek szeretettel ajánljuk!
-
Haditengerészeti vándorkiállításunk második állomása
2016. május 11-től a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Karán (Budapest, Hermina út 9.) látható az április 11-én a Ludovikán megnyitott kiállításunk, amely a cs. és kir. Haditengerészet első világháborús teljesítményét és hajótípusait mutatja be. A maga teljességében először látható tárlat anyaga a második fővárosi helyszínen 2016. június 11-ig látogatható az intézmény vezetése által megállapításra kerülő, s annak idején egyesületünk honlapján is közzéteendő rendben, majd megkezdi országjáró vándorútját. A tárlatot Bicskei János, Hocza István, Hüvös Ferenc és Kovács Péter tagtársunk rendezte. Köszönjük munkájukat!
Fotók: Kovács Péter
-
MEGHÍVÓ - kiállítás ajánló
Február 21-én 13:00 órai kezdettel kerül sor egyesületünk "Innováció az osztrák-magyar haditengerészetben" című új időszaki kiállításának megnyitójára az Óbudai Egyetem központi épületének aulájában (1034 Budapest, Bécsi út 96/B).
A kiállítás egyesületünk tagja, Lehóczky Zoltán (honlapunk webmestere, az egyetem hallgatója) kezdeményezésére és közreműködésével, az egyesületi tagok támogatásával valósult meg. A kiállításnak otthont adó egyetem profiljával összhangban a tárlat az osztrák-magyar haditengerészet történetéből (az ehhez történelmileg kapcsolódó későbbi magyar hajózásra is kitekintéssel) elsősorban olyan témákat emel ki, amelyeknél az innováció játszotta a főszerepet (pl.: a torpedó kifejlesztése, stb.).
A kiállítás egyesületünk életében is egyfajta innovációt valósít meg, amennyiben a bemutatott tárgyi anyagot első ízben kísérik olyan tablók, amelyek kép- és szöveganyagát a befogadó közönség (az egyetmi tanítás rövid szüneteiben az aulán áthaladó diákság) lehetőségeire tekintettel jelentősen mérsékeltük, elsősorban a figyelemfelhívás és az érzékenyítés eszközeinek (vagyis csaupán az elsődleges, de nem kizárólagos információforrásnak) tekintve a tablókat. Nem törekedtünk tehát egyetlen tablón a témáról elérhető információk teljességének átadására. Ehelyett azoknak, akikben sikerült felkelteni a tengerészet iránti érdeklődést, a további információszerzés lehetőségét a korszerű, gyors válaszidejű (QR) mobilkódokkal biztosítottuk, amelyeket most először állítottunk egyesületünk ismeretterjesztő tevékenységének szolgálatába (a QR-kódokról bővebben: http://hu.wikipedia.org/wiki/QR-kód).
Minden érdeklődőt szeretettel várunk a megnyitón!
A kiállítás az egyetem nyitvatartási idejében megtekinthető.
-
"Innováció az osztrák-magyar haditengerészetben" kiállítás az Óbudai Egyetemen
Február 21-én 13 órakor lesz "Innováció az osztrák-magyar haditengerészetben" című kiállításunk megnyitója, melynek az Óbudai Egyetem központi épületének aulája (1034 Budapest, Bécsi út 96/B) ad otthont.
A kiállítás olyan témákat emel ki az osztrák-magyar haditengerészet történetéből (kitekintéssel az ehhez történelmileg kapcsolódó későbbi magyar hajózásra), melyeknél az innováció játszotta a főszerepet (például a sarkköri expedíciók vagy a torpedó kifejlesztése).
Minden érdeklődőt szeretettel várunk a megnyitón! A kiállítás az egyetem nyitvatartási idejében egyébként is megtekinthető.
-
A hajózás története Káposztásmegyeren
Az érdeklődők 2012. október 3-7. között az Újpesti Kulturális Központ káposztásmegyeri Karinthy Frigyes Művelődési Házában (1048 Budapest, Lóverseny tér 6.) naponta 09:00-17:00 óra között tekinthetik meg egyesületünk "Az úszó fatörzstől az atomjégtörőig" c. egyetemes hajózástörténetei tárlatát. A kiállítás a 2009-ben, a Múzeumok Éjszakáján bemutatott egyetemes hajózástörténeti kiállítás néhány új tablóval és hajómodellel bővített, továbbfejlesztett változata. A kiállítást rendezte Dr. Balogh Tamás, a berendezésben közreműködött Bicskei János, Hocza István, Fazekas Károly és Valentinyi Gyula. Modelleket biztosítottak egyesületünk tagjai: Barcsy Károly, Bechler József, Hocza István, Juhász Jenő, Kecskeméti József, Röder Sándor, Susányi Oszkár, Tuska Lajos, a Zebegényi Hajózási Múzeum (Farkas Judith), Valentinyi Gyula, Varga János, valamint a MH 1, Honvéd Tűzszerész és Hadihajós Ezred Csapatmúzeuma. Jóvoltukból mintegy száz modell és hozzájuk tartozó - a típust, a kort (és ahol releváns, a magyar vonatkozásokat is) bemutató - Dr. Balogh Tamás készítette 26 nagyméretű, színes tabló mutatja be a hajózás egyetemes történetét. Jó szórakozást, tartalmas kiállítás-látogatást kívánunk minden kedves Érdeklődőnek! A kiállítás helyszíne tömegközlekedéssel elérhető az M3-as metró Újpest-Központ megállójától a 14-es villamossal (Káposztásmegyer felé az Óceánárok utcáig).
-
Centenáriumi hétvége
1912. április 14-ről 15-re virradó éjjel elsüllyedt az akkori világ legnagyobb hajója, a TITANIC. Ezen a hétvégén világszerte megemlékeztek a tragikus eseményről. 2012. december 13-án Magyarországon is egyszerre több helyen és módon idézték fel a hajdan történteket.
2012. április 13-án délelőtt a Magyar Posta által kibocsátott emlékbélyeg ünnepélyes forgalomba bocsátására került sor a MH Hadikikötőjében. A szerencsétlenül járt óriásgőzösre és a tragédia áldozataira a MH 1. Tűzszerész és Hadihajós Ezred lobogódíszt viselő hadihajói díszsortűzzel emlékeztek, majd felhangzott a „Közelebb hozzád, Istenem” kezdetű egyházi himnusz, melyet a túlélők egybehangzó vallomása szerint utoljára játszott a zenekar. Ezt követően bemutatták az évfordulóra készült bélyegblokkot, amelynek elkészítéséhez egyesületünk részéről dr. Balogh Tamás szolgáltatott képi információt a bélyegen a TITANIC mellett látható CARPATHIA gőzösről. Az ünnepi esemény fényét emelte egyesületünk titkára, Bicskei János saját építésű, a TITANIC-ról készült nagyszerű sárgaréz-modellje, amelyet Hocza István tagtársunk közreműködésével készített fel a bemutatóra.
http://www.honvedelem.hu/cikk/31272/belyeggel-emlekeztek-a
-titanic-tragediajaraAz ünnepi események délután a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeumban folytatódtak, ahol sor került a ’TITANIC 100’ c. kiállítás megnyitójára, amelynek megrendezésében egyesületünk tagjai – dr. Balogh Tamás, Bicskei János és Susányi Oszkár – közreműködtek. A megnyitó alkalmából dr. Réthelyi Miklós, a kultúráért és az egészségügyért felelős miniszter bemutatta dr. Balogh Tamás és Völgyi Péterné dr. Reich Márta „A TITANIC árnyékában – egy magyar orvos élete” c. könyvét, amely 100 év elteltével először adja közre a TITANIC hajótörötteinek mentésére érkező CARPATHIA gőzös magyar orvosa, a túlélőket az első orvosi segítségnyújtásban részesítő dr. Lengyel Árpád élettörténetét. A rendezvény lebonyolításához egyesületünk részéről segítséget nyújtott még Röder Sándor és neje.
http://www.mmkm.hu/index.php/hu/component/content/article/298
Ezúton szeretnénk kifejezni őszinte köszönetünket és nagyrabecsülésünket mindazoknak, akik személyesen bekapcsolódtak, vagy másként segítették, érdeklődő figyelemmel kísérték munkánkat, illetve elfogadták meghívásunkat a rendezvényekre!
A kiállításról és a könyv megjelenéséről tudósító híradások, képgalériák:
http://nol.hu/lap/ugy/20120414-oltonyet_egy_bankarnak_adta
http://www.168ora.hu/tudas/egy-magyar-orvos-elete-a-titanic
-arnyekaban-94383.htmlhttp://www.magyarhirlap.hu/kultura/titanic_100..html
www.magyarhirlap.hu/kultura/az_optimizmus_szappanbuboreka.html
http://mno.hu/grund/titanic-az-elsullyed-optimizmus-1068551
http://kultura.hu/main.php?folderID=1&ctag=articlelist&iid=1&articleID=324908
www.libri.hu/konyv/a-titanic-arnyekaban.html
http://hirek.ma/hirek/100-eve-indult-utnak-a-titanic-erdekes-titkok-
a-legendas-hajorolhttp://www.delmagyar.hu/vilagvevo/magyar_orvos_is_mentette_a_titanic
_utasait/2274007/http://www.blikk.hu/blikk_aktualis/tobb-szaz-embert-mentett-a-
nagyapam-a-titanicrol-2085902http://www.blikk.hu/galeria/Titanic_kiallitas
Tagjaink linkgyűjteményéből ajánljuk:
http://www.ng.hu/Civilizacio/2012/04/carpathia__az_elso_mentohajo_1_resz
http://premier.mtv.hu/Hirek/2012/04/13/09/100_eve_sullyedt_el_a_Titanic.aspx
http://hvg.hu/nagyitas/20120414_100_eve_sullyed_el_a_titanic
-
GoModell 2012
Jól sikerült a TIT HMHE részvétele a GoMo 2012-n!
A sok agitálásnak és készülődésnek meg lett az eredménye. Nagyon jól sikerült az Egyesületünk részvétele a GoModell 2012-n. A kiállítás felépítését, bontását, valamint az egészet négyen csináltuk végig: Bechler Józsi és fia, Rőder Sanyi valamint én. Pénteken reggel indultunk két autónyi kiállítási anyaggal. Kora délután berendeztük a 8m-nyi kiállítási asztalunkat, utána pedig ide-oda rohangálva fényképeztünk minden érdekességet a múzeumban. Sajnos a kiállítók ekkor még építették a standjaikat, így ezekből ekkor még nem igen volt mit fotózni. A rendezők nagyon segítőkészek és kedvesek voltak. Asztalt, széket, áramot hiánytalanul kaptunk. Jövőre is szívesen látnak minket, akár nagyobb asztalon is és a szervezők terve szerint a tengerészeti teremben lennénk.
Szombaton a klubunkból rengetegen jöttek ki. Nem sorolok fel mindenkit, mert túl hosszú lenne a lista. A lényeg, hogy ez jó alkalom volt körül nézni a múzeumban és végig böngészni a kiállítókat is. A GoMo nem tipikusan hajós kiállítás, de azért ezt is lehetett találni. Több helyen is láttam hajós szakirodalmat, néhány helyen pedig hajó modelleket is. Nekem különösen tetszett az FHS standján levő 5db Mária Theresia modell, ami a hajó különböző állapotait mutatta be. A földszinten a tengerészeti terem felé vezető folyosón pedig Wolfgang Wiesner Monarchiás modelljei voltak különlegesek /PANTHER, KAISERIN ELISABETH/.
A mi standunkon Varga János "Ubul" hajóinak volt nagy sikere, sokan fotózták őket. Az én 100M naszádom pedig a gyerekeknek tetszett, mert a kedvükért sokszor bekapcsoltam a hajót. Az Egyesületünk könyve a Lajtáról is sikeres volt, annak ellenére is, hogy magyarul íródott. A kiállításra készültem el az új rajzommal, az SMS KAISERIN UND KÖNIGIN MARIA THERESIA rajzával. Ehhez jól passzolt az FHS standon levő már említett 5 db modell.
Szombaton és Vasárnap sok értékes beszélgetésre került sor, ami hasznos kapcsolatokat épített. Reinhardt Pohl úrral, Herbert Klein úrral, Erwin Sieche úrral, Peter Plattner úrral beszélgetve több érdekes dolgot tudtam meg. Mindenkit agitáltam közös rendezvények, kiállítások szervezésére a 2014-2018 közötti időszakra gondolva.
A modell versenyben is sikert arattunk. Bechler Józsi a Cutty Sark és Erzsébet Királyné modelljével, Baksa Béla a Peregine galley modelljével, valamint Bechler Józsi fia a harcjármű makettjeivel ért el dobogós helyezést.
Jövőre ismét ugyanitt!
Kovács Péter
-
A NAUTICA kiállítás weblapunkon
Weplapunkra a kiállítások közé felkerült október 14-éig nyitva tartó kiállításunk, az "A Nautica - A magyar királyi Tengerészeti Akadémia története".
A kiállítás lapján megtekinthetők a megnyitóról és a tárlatról készült fotók, a Veresegyházi Városi Televízió honlapján pedig a megnyitón készült interjú (www.veres-tv.hu).
http://www.youtube.com/watch?v=nSFgtYEAlmI&feature=player_embedded